top of page
  • barakbenita

סתיו

אנחנו בשיאו של הסתיו האסטרונומי שיסתיים ב21/12/21, והעלים הנושרים מאותתים לנו שאנחנו כבר עמוק בתקופת "אלמנט המתכת" על פי הרפואה הסינית.

בתקופה זו אלמנט המתכת מגיע לקדמת הבמה, "צובע" ומשפיע על העולם ועלינו באיכויות הייחודיות לו.

לאלמנט זה משויכים רגשות של אבל, צער, חרטה, אשמה ויגון, והאברים הפיזיים בגופינו המיוחסים אליו הם המעי הגס והריאות.

אלמנט זה, בזכות האופי ה"מתכתי" שבו, מאפשר לנו את חדות החשיבה, את יכולת הדיוק, הניתוח וההבחנה, ומעניק לנו חוש ביקורת מפותח.

הוא מחובר היטב לערכים אידיאליים, ושואף בכל מאודו להתנהל לפיהם/

בנוסף הוא אמון על מידת המוסר והצדק בחיינו, על היכולת להבחין בין אמת ושקר, בין הנכון ולזה שאינו נכון, ובתוך כך הינו גם בעל זיקה רוחנית חזקה ביותר.

בזכותו ניתנת לנו האפשרות לשמור על תחושת נפרדות, ולהגדיר את גבולותינו מול העולם בצורה ברורה. דרכם מתאפשרת לנו אינטראקציה רציפה בין פנימיותינו לעולם שבחוץ, כתנועה המתמדת של שאיפת ונשיפת הריאות ברמה הפיזית.

הוא גם האחראי על היכולת להרפות, להיפרד, לוותר ולשחרר מאיתנו את אותם הדברים שכבר אינם משרתים אותנו ו"רעילים" עבורינו, בין אם מדובר בחפצים, אנשים, רעיונות, חוויות או תחושות שצברנו, בדיוק כפי שהמעי הגס עושה ברמה הפיזית.

בהתאמה, בחוסר איזון באלמנט המתכת נפגוש בתוכינו קשיים כגון, נטייה לנוקשות חשיבתית ואף נוקשות פיזית, נטייה לקפדנות ייתר, לפעילות אובססיביות ולכפייתיות.

התנהלות פרפקציוניסטית, קושי להתגמש או להתפשר, התבוננות של שחור או לבן על דברים, וקושי לגשר בין קצוות, נטייה לביקורתיות, שיפוטיות יתר כלפי העולם וכלפי פנים.

כמו כן, נוכל לפגוש בתקיעות וקושי בשחרור וביטוי של רגשות וחוויות,

קושי בהפרדה בינינו לזולת - למשל בדיקת וחציית גבולות באופן קבוע, או תחושה של גבול פרוץ ודק, הגורמת לחוות את האחר כפולש לתוכינו, או נטייה לשמירת גבולות בקנאות יתרה, ובניית שריון המוביל לסגירות פנימית ושמירה על מרחק רגשי.

במצב שכזה, השילוב שבין הקשיים הפנימיים ואי היכולת לשחרר "רעלים" אלו מתוכינו, רק מגבירים את הלחץ הרגשי ואת חווית הפער שבין הפנים לחוץ.

בין האתגרים שמביאה איתה פאזת המתכת נוכל לפגוש -

ברמה הפיזית:

בעיות הקשורות לריאות או למעי הגס, כגון, החמרת סימפטומים של מעי רגיז, בעיות מעי דלקתיות, קשיי נשימה, מועקה באיזור החזה, בעיות עור, אלרגיות ופריחות (העור כריאה השלישית), אסתמה, סינוסים גדושים והתקררויות חוזרות.

ברמה הרגשית:

עיבוד והתמודדות עם תחושת כבדות, אבל, צער, חרטה ואשמה.

ובאתגרי הרוח:

היכולת לאזן בין אידיאליים לחיים הארציים,

לדעת להכניס נשימה, גמישות ואווריריות אל תוך המתכתיות החדה,

ללמוד להרפות ולשחרר את המיותר,

לדעת לסלוח.

לקבל ולאהוב את עצמינו ואת העולם כבריאה שלמה כפי שהינם,

על היפה והקשה, על ההרמוני והצורם,

על הגבוה והנמוך שבהם.

שיהיה המשך סתיו בריא לכולם.



3 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page